dinsdag 23 oktober 2007

Google Adwords: nieuwe keyword analyse tool

Google kondigt op haar blog een uitbreiding aan van haar diensten bij Google Adwords. Ze geven nu meer informatie over keywords waarvan de ads niet worden weergegeven doordat het minimum bod te hoog is.

Voorheen kreeg je dan de melding dat het minimumbod hoger was dan je werkelijke bod waardoor je advertentie niet getoond werd. Vanaf daar was het raden wat er aan de hand was.

Als dit je nu gebeurt dan klik je op het vergrootglas bij je keyword. Je krijgt dan een scherm dat op onderstaande lijkt.

Het geeft aan dat de advertentie niet getoond wordt. Er kunnen meerdere redenen zijn, zo kan de kwaliteitsscore heel laag zijn. Dit wordt bijvoorbeeld gemeten via de relevantie van de bestemmingspagina en de overeenkomsten tussen het keyword en de pagina / website waar je heen linkt.

De kwaliteitsscore kan beter maar is niet slecht op bovenstaande pagina. Doorklikken op deatails en aanbevelingen geeft het volgende scherm.

De zoekwoordrelevantie en bestemmingspagina zijn ok. Het probleem lijkt hem dus echt te zitten in de hoge concurrentie waardoor ik meer moet bieden op dit keyword. Overigens is er natuurlijk nog wel winst te behalen door het keyword nog beter te laten aansluiten op de bestemmingspagina en op die manier de kosten omlaag te brengen.

Geen opmerkingen: