vrijdag 21 december 2007

Hoe goed is de leesbaarheid van je blog?

Na een van mijn speurtochten over het het kwam ik de readability tool voor websites tegen. Deze tool laat zien op welke school niveau je blog geschreven is. Dit kan zijn basischool, middelbare school of zelfs universiteit.

De uitslag hangt af van de hoeveelheid moeilijke woorden, lange zinnen, etc. Als je lezers een hogere opleiding nodig hebben om je blog te lezen komt dit de leesbaarheid natuurlijk niet ten goede.

Helaas is de test alleen beschikbaar in het engels. Ik heb toch maar deze website even getest en ik kwam uit op universiteitsniveau. Dat maakt mijn log redelijk onleesbaar. Niet gek aangezien hij niet in het engels is.



Nu even wachten op degene die eenzelfde format gaat maken voor de Nederlandse taal. En liefst zonder reclame. Het berichtje hierboven bevatte eerst een links naar een website over leningen. Nu is meteen weer duidelijk hoe deze gratis tool zijn geld verdient.

Geen opmerkingen: