vrijdag 2 november 2007

Google laten weten voor welke regio je site is bedoeld

Google heeft op haar blog een nieuwe feature aangekondigd, namelijk het instellen van een geografische doelregio. Als je klikt op de bijbehorende link in de Google webmaster tools en je selecteert dat je een regio wil instellen dan klapt onderstaand scherm uit.

Je kan hier je adres, postcode en land instellen. Als je dit niet doet dan wordt blijkbaar uitgegaan van het IP adres van je server. Dat kan goed gaan maar je zal niet weten of je kansen gemist hebt, vooral als je regio specifiek iets verkoopt.

Deze optie kan natuurlijk vooral handig zijn als je actief bent in een regio of stad. Dit kan helpen ls je graag hoog scoort bij mensen uit je stad in tegenstelling tot de doelgroep Nederland. Ruimte om eens wat te gaan proberen zou ik zeggen.

Kleine glitch op deze functie, er zit een bug bij het instellen van je land. Boven aan het menu staat land/regio met een ontbrekend drop down lijstje, aan de onderkant staat land/regio nogmaals maar zonder bruikbaar inputveld.


Geen opmerkingen: